Kuva on vuoden vanha (toukokuu 2011), mutta harrastus edelleen sama =)

Kesä on vihdoinkin tullut ja kuraiset ajat ohi! Kevät/kesä on ollut kyllä kovasti myöhässä. Peltohommat ovat kesken ja meidän nurkilla on ollut kyllä sellaista traktorirallia, että tuntuu välillä jäävän aivan jalkoihin. Ja sittenhän näiden töiden jälkeen saakin rueta tekemään jo ensimmäistä rehua.

Kiirettä on ollut itselläkin vaikka en maanviljelijä olekaan. Nämä valoisat illat ja pidemmät päivät mahdollistavat kaikenlaiseen tuuskaamiseen.  Meinaa yöunet jäävän välillä melko vähäisiksi. Tekemistä riittää.

Tämän viikon jälkeen alkaa sitten kesäloman ensimmäinen osa (3vk). Kuninkuusravien jälkeen pidetään sitten vielä yks viikko. Tässä kaupalla muutamat ovat kyselleet kuinka meinaan lomani viettä? Minne menette lomalle??  joskus mua moiset kysymykset ärsytti, mutta nykyyän en enään ahistu kun he ovat niita, jotka "eivät vain ymmärrä"(hevosihmisen elämää).

Lomareissua Juuson kanssa ei olla koskaan vietetty. Ehkä joskus..Kotona loma menee tekemättömiä töitä tehdessä. Hevoset, edes se yksikin! saa päiväni täyttymään hyvästi. Tallin pesu, valjaiden duunaus, laitumien purku ja niiden uudelleen pystytys. Tosiaan joudun purkamaan viltsun tarhan..ja kikkailla missä sitä pidän sen aikaa kunnes kylvöt on tarhaan tehty ja jos siinä jotain sitten rupeaa kasvamaan..tämän johdosta on ollut hermo aika tiukassa ja ihmetyttänyt ihmisten kateus ja ahneus. Hei hei lomarahat ja sijoitan ne 33 aarin peltoläntti vuokraan.

Mitäpä en hevoseni puolesta tekisi? Kaiken. Ja se on oma valintani ja kaikki sitä eivät välttämättä ymmärrä. Tingin omista mukaavuksistani. Aika reilusti. Kustannan kaiken omasta pussistani mikä liittyy hevosiin, joten vaikka minulla mies(joka auttaa minua paljon)  niin loppupeleissä tämä on täysin mun harteilla oleva elämäntapa. Olen myös tarkka hevoseni hyvinvoinnista. Jos mulla olis tiedossa joku mukava reissu niin  perun sen.(varsinkin talvella) Koska hevonen omassa pihassa odottaa minua illalla ja aamulla. (on sitten tallissa 1 tai 10 hevosta)Tämä vastuu on hyvä tiedostaa kun on hevosta hankkimassa. Tämän ei ole tarkoitus olla valitusvirsi kuinka rankkaa on omistaa hevonen. Se on vain hevosenomistajan elämää. Eikä sitä tule mietittyä kuten "ne muut. "

 Tämä on unelmani. Oma talo, talli ja Suomenhevonen.