16.12.2008 menin Halsualle töihin ja koko päivän vatsassani oli perhosia. Olin päättänyt mennä töiden jälkeen Salmelan Reinolle katsomaan hevosia. Jotenkin mulla oli niin vahva tunne, että hevoseni on siellä vaikka en edes tiennyt meneväni varsaa ostamaan. Alunperin olin menossa katsomaan 2-vuotiasta tammaa.

Neljän maissa sitten lähdin Reinolle ja sanoin, että muistatko kun sanoit, että sitten kun Merja tarvit Suomenhevosta niin tule meille. Reino kattoi pari kertaa, että onkohan tyttö tosissan 

Talliin lähdettiin ja tamma otettiin käytävälle, mutta ei..ei se tuntunut minun hevoseltani..Sitten se sanoi, että onhan näitä tämänkesän varsoja?! Hetken kulutta varsoja rupes tulemaan käytävälle. Ensimmäinen ei..toinen ei..olin jo luopumassa toivosta ja alkoi jo melkein harmittamaan kun mulla oli niin vahva tunne, että hevoni odottaa minua täällä.. Mutta sitten tuli kolmas polle käytävälle ja yx silmäys ja tiesin, että siinä se on!! Utelias tamma työnsi päänsä syliini ja rakasti rapsuttelua. Ei siinä jalkoja tai hampaita muistanut kattoa kun kiljasin, että tämä on mun!!

Ja niin minusta tuli tammavarsan omistaja!

Tässä ensimmäinen kuva Viltsusta! (melkoinen karvakasa se oli)

 

SITTEN TÄHÄN PÄIVÄÄN!

Viikonloppuna sain tarpeekseni kovista teistä ja energisestä tammastani, joten pakkasimme sen sunnuntain autoon ja suuntasimme Kaustiselle!

Niku-Matin tallista hain omat koppikseni takaisin käyttööni ja voi nehän ovat paljon kevyemmät kärryt kuin opetus/hiittikärryt. Kaustisella meitä odotti jo "fanilauma" eli ravikoululaisia:DD

Viltsu pois autosta ja voi ei kun se oli taas jännittänyt ja hikoillut..ja mä en laittanut loimee kuljetukseen, kun ennustinkin jotain tällaista. Niin ja mainittakoon, että Viltsu meni tosi nätisti autoon!

Viltsu seiso kuin vanhat tekijät katoksessa kun valjastin vaikka hevosia meni ees taas(tais olla jäykkänä jännityksestä..)

Korvat kiinni kun ekakertaa koppikset perässä ja koppaan lentää hiekkaa niin varmuuden vuoksi.

Tosi nätisti lähti katoksista ja whit erkki ajeltiin 4 kierrosta hölkäten ja juosten. Hieman jännittynyt  tamma oli kun ei kaahottanut menemään kuten kotona joskus alkulenkistä. Hevosia meni eestä ja takaa, mutta hyvin Viltsu niihin suhtautui Lopuksi käytiin kävelemässä miku-rinki ympäri. Ihmettelin, että se ei muista hevosista välittänyt mitään ja turhaa taaas ressasin.. Ja katokseen perutti taas niin heinosti!

Polle koppiin ja kotia pesulle!

Viltsu ekakertaa radalla:D